Dračí doupě – doplněk k pravidlům
David Zbíral
Další dovednosti k případnému rozpracování
Učit se „jazyky“ jako celek, to není příliš skutečnosti podobné. Spíš by měl být každý jednotlivý jazyk zvláštní dovedností (inteligence, obtížnost střední). PJ ví, jaké jazyky se lze v jeho světě učit.
Obratnost – těžká.
Dovednost umožňuje opracovávat kameny. Je třeba mít odpovídající náčiní. Velká část trpaslíků tuto dovednost dobře ovládá už na 1. úrovni.
Fatální neúspěch: poškození či zničení materiálu. Neúspěch: výsledek je neumělý (popřípadě i nepoužitelný pro daný účel) a příliš se nepodobá zamýšlenému. Úspěch: podařilo se. Totální úspěch: podařilo se velmi pěkně.
Obratnost – těžká.
Je normální umět zčásti ovládat levou (u leváků pravou) ruku. Ale tuto dovednost lze cvikem vylepšit, byť to není snadné. Zásadní je to pro ty, kdo o pravou ruku přijdou či ji mají zrovna zlomenou apod. Mysli na to, že na některé činnosti je třeba obou rukou.
Fatální neúspěch: dle úvahy PJ, záleží na druhu činnosti (např. meč postavě vyklouzne z ruky apod.). Neúspěch: činnost se levou rukou vykonat nepodařilo (lze to zkusit znovu). Úspěch: činnost se vykonat podařilo docela dobře (např. se počítá bonus za sílu a obratnost jen o 1 nižší, je jen o něco pomalejší apod.). Totální úspěch: činnost se vykonat podařilo stejně dobře jako pravou.
Při boji by se teoreticky dalo postupovat tak, jak se postupuje např. u draků: mají ÚČ za první pařát a druhý pařát. Podobně by postava odděleně útočila pravou a levou rukou (a pro svou nešikovnější by si ověřovala tuto schopnost). Vyřešilo by to problémy s nemožností kombinovat některé reálně dobře kombinovatelné zbraně jen proto, že tyto kombinace nejsou v pravidlech, a také výpočet SZ kombinovaných zbraní, pokud jsou kouzelné, ale zase to udělá z obou zbraní dvě zbraně nezávisle útočící, což neodpovídá skutečnosti, a mohlo by to vychýlit rovnováhu soubojového systému. Je na PJ, zda tento návrh do své hry přijme.
Inteligence – střední.
Pokud ve tvém světě existují šachy, tak najde použití tato schopnost. Hra probíhá tak, že si oba protivníci hodí na ověřování této schopnosti; čí výsledek je vyšší, ten tuto hru vyhrává.
Obratnost – střední.
Fatální neúspěch: zničení materiálu. Neúspěch: ušitá věc je nepoužitelná, je nutno ji za vynaložení stejného času rozpárat a začít znovu. Úspěch: v pořádku ušito, plně funkční. Totální úspěch: velmi pěkně ušito, dobrý estetický dojem. PJ past může výrazně opravit nahoru či dolů podle obtížnosti (přišití knoflíku je jiné než ušít si plesové šaty).
Obratnost – střední.
Lze vyřezávat různé věci a z různých materiálů; PJ v závislosti na těchto činitelích podle úvahy past upraví. K využití schopnosti je třeba mít odpovídající náčiní; dýkou lze vyřezat ledacos, ale mnohem lepší je mít i menší nožíky, případně dláta a dlátka apod.
Fatální neúspěch: zničení materiálu, popřípadě i zranění se. Neúspěch: výsledek je neumělý a příliš se nepodobá zamýšlenému. Úspěch: podařilo se. Totální úspěch: podařilo se velmi pěkně.
Obratnost – lehká.
Fatální neúspěch: švihl sebe nebo někoho ze svých přátel, třebaže ne plnou silou; síla zbraně 1/-2. Neúspěch: švihl naprázdno do vzduchu. Úspěch: SZ 1/+2. Totální úspěch: SZ 2/+3. K SZ se přičítá síla, obratnost už je zahrnuta v hodu na ověření dovednosti.
Kejklířství a žonglování
Kreslení map (kartografie)
Sklářství
Stavebnictví
Dračí doupě – pravidla pro pokročilé 1.6 (hodně dovedností)
Publikování této verze: 18. 11. 2006 21:11
Sepsání: červenec 2003
Poslední celková revize: červenec 2003
Počet normostran (v přepočtu): 2,2
Počet slov: 604